leverans- & BETALNINGSvillkor

Leveranstider

Våra blombud går att beställa med leverans på torsdagar, fredagar och lördagar perfekt inför helgen*. Ditt blombud kommer levereras enligt valt leveransdatum vid din beställning. I undantagsfall kan +1 dag tillkomma för din blomsterleverans på grund av logistiska hinder som ligger utanför vår kontroll (se vår 100% nöjd kundgaranti). Vid prenumerationer sker din blomleverans återkommande på den veckodag du valt.

*Än så länge är leverans till orter norr om Sundsvall inte möjlig på lördagar.

Vi behöver din blombeställning senast 3 dagar innan önskat leveransdatum för att kunna genomföra din order. Om annan leveransdag önskas, vänligen kontakta oss, så ska vi göra vårt bästa för att tillgodose dina önskemål.

Vi har tyvärr ingen möjlighet att leverera blombud på “röda dagar”. Om dagen för leverans av din blomprenumeration skulle hamna på en “röd dag” kommer vi att meddela mottagaren ett förslag på nytt leveransdatum.

Våra blombud levereras främst av vår samarbetspartner Early Bird vilket gör att buketten finns hos mottagaren direkt på morgonen inför helgen. I de fall leverans med ordinarie budfirma inte är möjlig kommer ditt blombud att levereras via Postnord (gäller främst till orter norr om Sundsvall).

Leveranssätt

Mottagaren kommer att få en sms-avisering om att blombud är på väg 1-2 dagar innan leverans (gäller bud med Early Bird). Blombudet skickas i en vacker box direkt till mottagarens dörr eller postlåda. Om vädret så kräver kan boxen komma att placeras i en vattentät påse för att bibehålla god kvalité. Efter leverans skickas en ny sms-avisering till mottagaren om att blombudet har anlänt.

Mottagaren behöver inte vara hemma vid leverans då våra blomboxar ställs utanför dörren/vid postlådan! Vid leverans av Postnord kan buketten komma att skickas till ombud om mottagarens postlåda inte står i anslutning till bostaden (lantbrevlåda). Se vår 100% nöjd kundgaranti.

Budavgift

En fraktkostnad på 49:- tillkommer på samtliga av våra blombud/tillfälle.

Leveranssäkerhet

För att blombudet med all säkerhet ska komma fram behöver mottagarens adressuppgifter vara fullständiga vid beställning. Dubbelkolla därför en extra gång så att du har angett korrekta uppgifter om namn, adress och telefonnummer i samband med din beställning samt att dessa stämmer överens med namn på mottagarens dörr/postlåda. Om mottagaren bor i lägenhet behöver även uppgifter överensstämma med eventuellt namn på anslagstavla i trappuppgång. Vid ofullständiga uppgifter ersätts tyvärr ej eventuell utebliven leverans. Om du ej har tillgång till portkod så tar vi reda på detta på egen hand.

Uppsägning av prenumeration

Du kan när som helst välja att säga upp din prenumeration, dock senast 3 dagar innan nästkommande leverans. Detta gör du antingen genom att kontakta oss eller logga på mina sidor och själv avsluta pågående prenumeration. Om du valt en tidsbegränsad prenumeration kommer din prenumeration avslutas automatiskt om du inte förnyar din prenumerationsperiod.

Våra blommor

Varje vecka designas en ny bukett av oss personligen på Blomverket. På så vis garanterar vi att innehållet i buketten inte skiljer sig åt beroende på vart i landet mottagaren bor. Till skillnad från den traditionella blomsterbutiken är vi vår egen “grossist” vilket innebär att vi kan korta ner leden från odlare till dig som kund och på så sätt leverera mer hållbara blommor. Vi har tillgång till hela den Holländska blomsterauktionen vilket gör att vi har ett maxat sortiment att välja ifrån. 

Om du är osäker på vilken storlek du ska beställa kan du kika in på vår storleksguide. Eftersom alla blommor är unika med en variation av storlekar, färger och sorter kan storleken på buketten skilja sig åt något från gång till gång.

Vi försöker i största möjliga mån undvika färgade blommor ur miljöhänsyn men blandar med fördel färska och torkade blommor i en och samma bukett för en härlig textur och längre hållbarhet. “Win, win”, som vi brukar säga!

100%-nöjd-kund-garanti

Blommor är till för att leva livet lite vackrare! För oss är det därför en självklarhet att du ska känna dig nöjd med din bukett! Om buketten inte skulle motsvara dina förväntningar eller om något gått snett på vägen gäller vår 100%-nöjd-kundgaranti. Kontakta oss med bild samt motivering senast 2 dagar efter leverans. Tillsammans hjälps vi åt att bli bättre!

Betalvillkor

Efter lagd order kommer en kortdragning att göras från ditt kort samma dag som du lägger din beställning. Om du beställt en blomprenumeration kommer efterföljande kortdragningar att ske på söndagen efter nästkommande leverans. Om täckning saknas på kontot vid kortdragningstillfället så kommer ytterligare 2 försök att göras. Skulle samtliga 3 försök misslyckas så kommer prenumerationen pausas.

För din säkerhet använder vi Stripe som betallösning och du kan därför vara trygg med att Blomverket inte har någon insyn i de kortuppgifter som angivits.

Beställning av blommor till företag

Om ni önskar beställa blommor till Ert företag eller skicka blombud till kunder & anställda så går det självklart bra! Kontakta oss för ett vidare potentiellt samarbete så gör vi vårt yttersta för att hitta en anpassad lösning för just er! För beställning kontakta oss här. Betalning sker via faktura månadsvis eller enligt överenskommelse. 

Hantering av personuppgifter

För att vi ska kunna genomföra din beställning (samt för faktureringsändamål) behöver ditt namn, adress, telefonnummer lagras hos oss på Blomverket. Utöver de uppgifter som du anger vid din orderläggning lagras även ett kundnummer samt datum för din order. Blomverket ansvarar för att uppgifter inte förs vidare annat än till berörd samarbetspartner såsom florist och budfirma.

Vid registrering och beställning av våra produkter samtycker kunden till att Blomverket behandlar uppgifterna för de ändamål som anges ovan. 

Mer information hittar du i vår integritetspolicy.

Q&A

Här kan du få svar på några av de vanligaste frågorna kring våra blombud.